2014. november 22., szombat

Kress lovasok 15mm-ben


 1848-ban az osztrák Kress svalizsér ezred olasz nemzetiségű katonái közül többen beálltak a magyar hadseregbe. Belőlük állították fel a Kress lovas századot. Eleinte saját ruházatukban harcoltak, majd a honvéd huszárok egyenruhájának szabásával megegyező sötétszürke fekete zsinorzatú dolmányt és mentét kaptak. Megtartották kék lovaglónadrágjukat a fehér helyett fekete oldalcsíkkal.





A HM-1504 szett huszárjaiból és a HM-1506 osztrák dragonyosaiból alakítottam át két figurát és ebből készítettem el egy talpnyi, azaz egy századnyi Kress ovast.
A huszárok fejét, tarsolyát és kard hüvelyét levágtam. A kivont szablyákat fogóval óvatosan kiegyenesítettem. Sztirol lapból vágtam 1-1 kardhüvelyt és pillanatragasztóval felragasztottam figurákra. Két dragonyosnak levágtam a fejét és a huszártorzókra ragasztottam.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése